Pian täällä - Nokia Lumia 820

Uuden Nokia Lumia 820 -älypuhelimen ennakkomyynti Suomessa alkaa tänään keskiyöllä ja laitteet saapuvat kauppoihin 10. tammikuuta.

Carl Zeiss -linssitekniikalla varustettu 8 megapikselin kamera lumoavine toimintoineen, huippukirkas 4.3:n tuuman AMOLED ClearBlack -näyttö, Microsoft Office ja Outlook, liikkumista ja uusien paikkojen löytämistä helpottavat palvelut, kuten Nokia Navigointi ja Nokia City Opas, sekä Nokia Musiikki ja laaja valikoima musiikin kuunteluun sopivia lisälaitteita pitävät Lumia 820:n mukana niin työssä kuin vapaa-aikana.

Täysin LTE-valmiin Lumia 820:n käytettävyys lisääntyy entisestään vaihdettavan kuoren ansiosta. Vaihdettavilla värikuorilla voi laitteen ulkonäön muuttaa käden käänteessä, ja latauskuoren avulla onnistuu myös Nokia Lumia 920:sta tuttu langaton lataus. Lumia 820:een on saatavilla myös kovempaa käyttöä kestävä suojakuori.

Nokia Lumia 820 tarjoaa myös kaikki Windows Phone 8 -alustan ominaisuudet, mm. paljon kiitellyn Lasten nurkkauksen ja muunneltavat tapahtumaruudut aloitusnäytössä.

Lumia 820 on Suomessa saatavilla keltaisena, punaisena, valkoisena ja mustana. Laitteen suositushinta on 505 euroa.

Nokia Musiikin ilmaisessa musiikin striimauspalvelussa, Mix Radiossa, on yli 300 jatkuvasti päivittyvää kanavaa, tuhansia tunteja musiikkia ilman maksua, mainoksia tai rekisteröitymistä. Kanavia voi luoda itse omien suosikkiartistien perusteella ja kuunnella suosikkikappaleita myös offline-tilassa vaikka lentokoneessa. Nokia Musiikin kautta on käden ulottuvilla lähes 20 miljoonan kappaleen valikoima musiikkia laidasta laitaan.

Musiikin kuunteluun sopivat täydellisesti langattomat Nokia Purity PRO -stereokuulokkeet, jotka voi yhdistää puhelimeen kätevästi NFC:n avulla. JBL PowerUp -langattomasti lataavalla kaiuttimella musiikkia voi kuunnella niin ikään NFC:n avulla, ja ladata samalla puhelinta.

Uudet Lumiat ovat herättäneet paljon kiinnostusta myös sovellustarjoajien keskuudessa. Nokian yhteistyökumppanien sovellukset löytyvät laitteista valmiiksi ladattuna, joten Lumia 820:n kautta aukeaa pääsy mm. seuraaviin palveluihin: Ilta-Sanomat, Helsingin Sanomat, Veikkaus, Fonecta, Hufvudstadsbladet ja MTV3. Näiden uusien, kotimaisten sovellusten lisäksi Windows Phone -kaupasta löytyy laaja valikoima muita kotimaisia ja kansainvälisiä sovelluksia

Nokia on maailman johtava langattoman viestinnän yritys, jonka tuotteista on tullut olennainen osa ihmisten elämää ympäri maailmaa. Joka päivä yli 1,3 miljardia ihmistä käyttää Nokian laitteita tallentaakseen ja jakaakseen kokemuksia, hakeakseen tietoa, löytääkseen määränpäähänsä tai yksinkertaisesti puhuakseen toisilleen. Nokian edistyksellinen teknologia ja muotoilu ovat tehneet sen brändistä yhden maailman tunnetuimmista. Lisätietoja on saatavilla osoitteesta: http://www.nokia.com/about-nokia