Nokia Lumia 620 - arvostelumenestys nyt myös Suomen markkinoille

Värikkään Nokia Lumia 620 -älypuhelimen ennakkomyynti käynnistyy Suomessa tänään tiistaina 5.3 klo 8.00. Varsinainen myynti alkaa 21.3.2013.

Lumia 620 on näyttävä, hinnaltaan edullinen tehopakkaus kompaktissa koossa. Se on täysiverinen Windows Phone 8 -älypuhelin, joka tarjoaa käyttäjälleen Lumia-perheen kiitellyt ominaisuudet ja palvelut houkuttelevassa paketissa. Tuplaydinsuorittimen, NFC-teknologian, 3,8 tuuman Clear Black -näytön sekä muiden huippuominaisuuksiensa ansiosta laite soveltuu loistavasti sekä työ- että vapaa-ajan käyttöön.

Nokia Lumia 620 täydentää Nokian Windows Phone 8 -valikoimaa nuorekkaalla ulkomuodolla ja useilla herkullisilla väreillä. Värikkäillä ja vaihdettavilla takakuorilla älypuhelimen tyylin voi vaihtaa helposti joka tilanteeseen sopivaksi. Lumia 620 -älypuhelimen  polykarbonaattikuoren uuden dual shot -väritekniikan myötä kuoren kaksi värikerrosta antavat uudenlaista syvyyttä ja efektejä laitteen ulkonäköön. Esimerkiksi raikas limenvihreä kuorivaihtoehto syntyy keltaisen ja syaanin jännittävästä yhdistelmästä. Lumia 620 on saatavilla Suomessa seuraavissa väreissä: musta, valkoinen, syaani, keltainen, magenta ja limenvihreä.

Lumia 620:ssä on viiden megapikselin kamera sekä VGA-etukamera. Uusia ulottuvuuksia tuovat  kuvaussovellukset tarjoavat ainutlaatuisen kosketuksen elämän parhaisiin hetkiin. Elävä kuva (Cinemagraph) tuo valokuviin yksinkertaisia animaatioita, ja Älykäs kuvaus (Smart Shoot) mahdollistaa täydellisen ryhmäkuvan ottamisen. PhotoBeamer-sovellus mahdollistaa valokuvien jakamisen mille tahansa internetiin kytketylle näytölle, skannaamalla PhotoBeamerin QR-koodin näytöltä puhelimen kameralla. Lumia 620 -älypuhelimessa on lisäksi vakiona Nokia Musiikki, sekä Nokian paikkatieto- ja navigointipaketti, joka sisältää mm. eksklusiivisen Nokia City-opas-sovelluksen.

Uudet Lumiat kiinnostavat sovellusten julkaisijoita yhä enemmän. Nokian kotimaisten yhteistyökumppaneiden sovellukset ovat saatavilla Lumia 620 -älypuhelimeen joko Windows Phone -kaupasta tai laitteeseen valmiiksi asennettuna. Lumia 620:n kautta aukeaa pääsy mm. seuraaviin palveluihin: Kauppalehti, Ilta-Sanomat, Helsingin Sanomat, Veikkaus, Hufvudstadsbladet, Fonecta, Finnair ja MTV3. Näiden kotimaisten sovellusten lisäksi Windows Phone -kaupasta löytyy laaja valikoima muita kotimaisia ja kansainvälisiä huippusovelluksia.

Nokia Lumia 620-laitteen ohjehinta Suomessa on 280 euroa.

Käy katsomassa Nokia Lumia 620:n värikkäät kuvat Nokia Ääni-blogista!

Nokia on maailman johtava langattoman viestinnän yritys, jonka tuotteista on tullut olennainen osa ihmisten elämää ympäri maailmaa. Joka päivä yli 1,3 miljardia ihmistä käyttää Nokian laitteita tallentaakseen ja jakaakseen kokemuksia, hakeakseen tietoa, löytääkseen määränpäähänsä tai yksinkertaisesti puhuakseen toisilleen. Nokian edistyksellinen teknologia ja muotoilu ovat tehneet sen brändistä yhden maailman tunnetuimmista. Lisätietoja on saatavilla osoitteesta: http://www.nokia.com/about-nokia.