Nokia esitteli Nokia Lumia 925 -älypuhelimen

Uusi tulkinta maailman innovatiivisimmasta älypuhelimesta ottaa parhaat hämäräkuvat

Nokia esitteli tänään Nokia Lumia 925 -älypuhelimen, joka on uusi tulkinta yhtiön palkitusta Nokia Lumia 920 -huippulaitteesta. Metallisen muotoilun esittelevä älypuhelin tuo uusimmat PureView-kamerainnovaatiot, uusia toiminnallisuuksia sekä uusia sovelluksia Nokia Lumia-laitteisiin.

Nokia Lumia 925Uuden Nokia Lumia 925 -älypuhelimen kamerassa on edistyksellistä linssiteknologiaa ja seuraavan sukupolven kuvausohjelmisto, minkä ansiosta kuvista ja videoista tulee aikaisempaakin kirkkaampia ja terävämpiä sekä hämäräkuvista laadukkaampia. Nokia Lumia 925 -älypuhelimessa on myös uusi Nokia Smart Camera -ohjelma, joka tulee ohjelmistopäivityksenä saataville kaikkiin Windows Phone 8 -alustalla toimiviin Lumia-laitteisiin. Nokia Smart Camera -ohjelma ottaa kerralla kymmenen kuvaa, joista voi helposti muokata Best Shot-, Action Shot- ja Motion Focus -toiminnoilla korkealaatuisen kuvan.

Nokia kertoi myös, että uusi Hipstamatic-sovellus Oggl on tulossa saataville Nokia Lumia -laitteisiin. Sovelluksen avulla käyttäjät voivat jakaa korkealaatuisia kuvia muiden kuvauksesta innostuneiden kanssa. Kuvia voi jakaa sekä Oggl-sovelluksessa että samanaikaisesti myös sosiaalisessa mediassa, kuten Facebookissa, Twitterissä, Foursquaressa, Instagramissa, Tumblr:ssa ja Flickr:ssa.

"Jatkamme innovointia. Tuomme Lumia-puhelimiin entistä parempia käyttäjäkokemuksia, oli kyse sitten uusista ominaisuuksista Lumia-laitteen nykykäyttäjille tai kokonaan uusien laitteiden, kuten Nokia Lumia 925 -älypuhelimen, tuomisesta markkinoille", Nokian Smart Devices -yksikön johtaja Jo Harlow sanoi.

Nokia Lumia 925 on ensimmäinen Lumia-älypuhelin, jonka ulkokuoressa on käytetty metallia. Metallinen runko-osa tuo laitteeseen uutta tuntumaa ja kestävyyttä. Polykarbonaatista valmistettu takakuori on väriltään valkoinen, harmaa tai musta. Uuteen älypuhelimeen on saatavilla langaton latauskuori, jonka avulla käyttäjä voi hyödyntää Nokian laajaa langattoman latauksen lisälaitteiden ja ekosysteemin tarjontaa. Erikseen myytävien latauskuorien värivaihtoehdot ovat valkoinen, musta, keltainen ja punainen.

Nokia Lumia 925 -älypuhelimessa on laaja valikoima Nokian huippupalveluita, kuten esimerkiksi HERE-kartat ja paikkatietopalvelut sekä Nokia Musiikki, joka on Lumia-puhelimissa toimiva ilmainen soittolistoihin perustuva musiikin suoratoistopalvelu.

Euroopassa Nokia Lumia 925 tulee saataville Vodafonen sekä muiden operaattorien ja jälleenmyyjien kautta.

"Uusi Nokia Lumia 925 on sulava ja hienostunut laite, joka tarjoaa käyttäjälle loistavaa suorituskykyä ja erinomaisen kuvauskokemuksen. Nokia Lumia 925 -älypuhelin on jatkossa saatavilla markkinoillamme Vodafone Redin ja muiden sopimustemme kautta, jotta käyttäjät saavat kaiken irti uudesta puhelimestaan Vodafonen nopeassa ja luotettavassa verkossa. Ainoastaan Vodafonen asiakkailla on myös mahdollisuus hankkia Nokia Lumia 925:sta erityinen 32 GB:n versio, jonka ansiosta heillä on puhelimessaan käytössään entistä enemmän muistitilaa", Vodafonen laiteliiketoiminnan johtaja Patrick Chomet sanoi.

Microsoftin Windows Phone -liiketoiminnan johtaja Terry Myerson lisää: "Haluamme yhdessä Nokian kanssa muokata ihmisten käsityksiä älypuhelinten kameroista. Nokian tekemä työ Nokia Lumia 925:n parissa vie Lumia-laitteiden kuvausominaisuuksia jälleen askeleen eteenpäin."

Euroopan lisäksi Nokia Lumia 925 -älypuhelin tulee saataville Yhdysvalloissa T-Mobilen kautta ja Kiinassa yhteistyössä China Mobilen ja China Unicomin kanssa. Myynnin arvioidaan alkavan Ison-Britannian, Saksan, Italian, Espanjan ja Kiinan markkinoilla kesäkuussa, jonka jälkeen laitteen on tarkoitus tulla myyntiin Yhdysvalloissa ja lukuisilla muilla markkinoilla. Nokia Lumia 925 -älypuhelimen arvioitu suositushinta ilman veroja on 469 euroa. Tarkemmat hintatiedot ja saatavuus kerrotaan maakohtaisesti lähempänä tuotteen toimituksia.

Nokia Lumia 925
Käyttöjärjestelmä Windows Phone 8
HERE-kartat ja paikkatietopalvelut Ilmaiset maailmanlaajuiset HERE Maps -kartat, HERE Drive+ ja Nokia Kaupasta ilmaiseksi ladattava HERE Transit
Näyttö 4.5 tuuman AMOLED WXGA -näyttö (1280x768), 2,25 D kaareva Gorilla 2 Glass, ClearBlack -lasi, näytössä korkea kirkkaustaso ja auringonvalossa kirkkaana pysyvä näyttö, Super Sensitive -kosketusnäyttö, joka toimii myös hanskat kädessä tai kynsillä paineltaessa
Akku 2000 mAh -akku, langaton lataus erillisen latauskuoren avulla
Suoritin 1.5 GHz kaksiytiminen Snapdragon-suoritin
Kamera PureView 8,7 MP -kamera, jossa on mukana optinen kuvanvakain, autofocus, kaksinkertainen LED-salamavalo ja edistyksellisimmät linssiteknologiat,

1080p HD videokuvaus 30 ruudun sekuntinopeudella. Sisältää Nokia Smart Camera -toiminnon.
Etukamera 1,2 MP -laajakulmakamera
Muisti 1 GB:n RAM-muisti, 16 GB:n massamuisti, 7 GB:n ilmainen tallennustila SkyDrive -pilvipalvelussa

Nokia Ääni -blogissa on saatavilla lisätietoja Nokia Lumia 925 -älypuhelimesta.

Nokia on maailman johtava langattoman viestinnän yritys, jonka tuotteista on tullut olennainen osa ihmisten elämää ympäri maailmaa. Joka päivä yli 1,3 miljardia ihmistä käyttää Nokian laitteita tallentaakseen ja jakaakseen kokemuksia, hakeakseen tietoa, löytääkseen määränpäähänsä tai yksinkertaisesti puhuakseen toisilleen. Nokian edistyksellinen teknologia ja muotoilu ovat tehneet sen brändistä yhden maailman tunnetuimmista. Lisätietoja on saatavilla osoitteesta: http://www.nokia.com/about-nokia.

Videomateriaalia on saatavilla 14.5.2013 klo 16.15 jälkeen Reuters World News Express -palvelun kautta tilaajille.

Muut kuin Reuters-palvelun tilaajat:

PAL -käyttäjät:
Käyttäjätunnus: VNR_NTSC